Berlin del 2

På fredagen var vi uppe o tittade i tv tornet och så tittade vi bara lite snabbt på Berlinmuren. Det var faktiskt ganska fräsigt att va uppe i tv tornet för det va massa högt. Tror det är världens näst högsta torn eller något sådant. Fick lite bilder på folket som såg ut som mini dockor.

 

Sen när vi tittade på Berlinmuren tog vi några gruppkort för det var jätte fint där. Det var massa måliningar på muren som var gjorda av konstnärer.

 

Senare tittade vi på något historiskt hus men jag missade det för hade tydligen somnati i bussen och ingen lyckades väcka mig men gick tydligen inte så jag fick ligga kvar och sova.

 

Vi han med mycket på fredagen för sen var vi och tittade på en sak. Det var som stora grå betong block, jätte cooligt faktiskt. För utanpå såg de ganska små ut men sen när man gick in var det massa stort. Det var bygt där för tyskarna ville så fort som möjligt bygga något över Hitlers bunker som nu ligger "igenbomad" där under.

En supöör dag! :))<3

 

Kommentarer
Postat av: Lia

Anmäl dig till Veckans blogg här: http://lollipopkennel.blogg.se/2012/may/vinnaren-anmal-dig-panytt.html#

2012-05-26 @ 14:15:28
URL: http://lollipopkennel.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tjena! Fin blogg! :) Vill bara tipsa om en bloppis jag har på min blogg,

där du kan hitta jättefina smycken till ett bra pris. In och kolla,

kanske hittar just du något! :) Kram Sandra!

2012-05-26 @ 16:22:36
URL: http://sandrrras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
name= / /a