De första dagarna Berlin

Hela onsdagen åkte vi bara massor av buss. Vi åkte hem ifrån klockan 7 på morgonen o kom fram typ 11 på kvällen. Men det var ganska kuligt på bussen o så sov vi nästan halva resan! Sen var vi ju tvugna att åka färga från danmark till tyskland och det blåste massa så de flesta satt ner o några blev sjösjuka. Men jag, Thezz o Alida hade kuligt och gick o vinglade runt.

Sen på torsdagen var vi inne och tittade på konsentrationslägret sachsenhausen o vi hade en guide som berättade massor om hur det var där under andra världskriget o så. Det var verkligen hämskt. Men jag trodde att när vi skulle gå och titta där så skulle jag bli jätte känslig men jag kände typ inget. Det vart typ som bara "jaha det här har hänt och det är hemskt". För jag tror inte man kan förstå hur det var om man inte var med om det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
name= / /a