My big dream

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!
Kommer en kort version i slutet ;) 
 
Tänkte bara skriva om min stora dröm (låter bäst på engelska, "my big dream"). Som troligtvist inte kommer slå in men drömma måste man få göra iallafall. ;)
Har alltid eller ja en väldigt lång tid vilja bli utbytesstudent. Får några år sedan bestämmde jag mig för att jag ska flytta här ifrån där jag bor så långt bort som möjligt. Vist jag har ett super bra liv som jag älskar här men jag vill ut och se världen, tycker det räker att bo på ett och samma ställe i 15 år! O just det för några år sedan då hörde jag om utbytesstudent och fastnade helt för det. Tänkte nästan bara på att jag ville bli det. Men sen blev det bort glömmt eftersom det var LÅNGT kvar till jag skulle börja gymnasiet o så. Men nu när det är dags att välja vill jag det igen! Vill det såååå mycket! Tänk känslan att vara tvungen att klara sig själv i ett år, få uppleva en annan kultur, se ett helt nytt land och säker lära känna massa med nya människor. Men också lära sig hantera svåra studer och att vara utan sin familj ett tag. Att vara utan sin familj, vänner och släkt är nog det ända negativa. 
Men jag tror jag skulle kunna klara det. Men det stora problemet är att det är så jädrans dyrt att åka som utbytesstudent. Och jag skulle aldrig kunna få ihop 130 000 på 20 månader. Skulle behöva spara ca 6500 i månaden. O ja det går inte. Så ajö till den drömmen! O så känner jag mig jätte tanskig som tjatar massor på mamma o pappa men I keep dreaming! :D Måste bara spara lite pengar! ;)
Hejs!
 
Någon som har förslag på hur jag kan tjäna massa pengar? Kom med försla hur knasiga de än är! :)
Bild från när jag var i USA sist
 
 
Kort version: VILL BLI UTBYTESSTUDENT EFTER FÖRSTA ÅRET PÅ GYMNASIET! :D
 
edit: hahaa, ser nu att jag råkat satt en såndär stjärna sak på näsan. O orkar inte ändra det! hehe 
 
 
Kommentarer
Postat av: Julia Wisniewska

svar: Jag ska alldeles snart till skolan:)
allt bra idag? KRAM :D

2012-11-20 @ 07:43:46
URL: http://JuliaWisniewska.myshowroom.se
Postat av: Anonym

http://www.mylovebasket.com/se/redirect?catalog_id=3078864&referer=3743893&rel=link

2012-11-20 @ 17:07:56
Postat av: Emilia och Matilda

Var gärna med i dagens blogg hos oss!:) Läs mer i detta inlägget!
http://viitillsammans.blogg.se/2012/november/dagens-blogg.html#comment

2012-11-23 @ 17:24:04
URL: http://viitillsammans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
name= / /a